torsdag 11. juni 2015

Sommergleder

Hei, dere! :-)  Da er midtsommer ikke to uker unna, kveldene er lyse og lange, og i dag har det vært 25 herlige grader her hjemme. Jeg har tilbragt de siste kveldene etter jobb med å skape litt trivsel på terrasse og balkong, og er ganske tilfreds med resultatet. Sommer er jo tross alt utetid. :-) En liten svipp rundt omkring har det også blitt, skjønt fotorunden har blitt litt begrenset i all maling, planting og rabarbrahøsting. Den er nemlig helt perfekt moden nå. Her er oppskrift på verdens enkleste rabarbra- smuldrepai til dere:

Sett ovnen på 225°

Kutt rabarbra i 1 cm lange biter og legg i en ildfast form, gjerne paiform

Strø sukker og kanel over bitene

Bland 200g mel
             200g sukker
og        200g smør

Smuldre deigen over rabarbraen og stek i ca 15 min.

Nydelig med myk vaniljeis til. :-)

Og siden jeg er i delehumør~ her er et par glimt fra sist jeg var innom:







Vakre kvelder nå for tida.:-)

Og sånn ble min lille krok med nymalt kafebord og en liten minikjøkkenhage som, med litt hell og godt stell, kommer til å avgi friske urter, tomater og paprika.♡



GOD KVELD VIDERE, DERE.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar